KWALIFIKACJA WYODRĘBNIONA W ZAWODZIE
Obsługa klienta w jednostkach administracji
Absolwent powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- wykonywania prac biurowych w jednostce administracji,
- udzielania informacji pracownikom oraz klientom,
- kompletowania i porządkowania aktów prawnych w jednostce administracji,
- sporządzania protokołów, analiz i sprawozdań,
- udostępniania dokumentów klientom wewnętrznym i zewnętrznym,
- prowadzenia dokumentacji kadrowej pracowników,
- sporządzania dokumentów finansowych zgodnie z procedurami,
- sporządzania dokumentów dotyczących spraw administracyjnych w jednostce administracji,
- przygotowania i prowadzenia postępowania administracyjnego.
PODSTAWA PROGRAMOWA
Podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik administracji: ore.edu.pl
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Technik administracji jest kluczową osobą w firmach i instytucjach, zajmującą się interpretacją oraz stosowaniem przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa. Do jego obowiązków należy także przygotowywanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji oraz innych dokumentów i aktów. Posługuje się wskaźnikami ekonomicznymi oraz metodami analizy ekonomicznej, finansowo-księgowej, a także dokumentacją księgową. Redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe, sporządza protokoły, umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia oraz zarządza prawidłowym przyjmowaniem, segregowaniem i klasyfikowaniem informacji.
Absolwenci tego kierunku znajdą zatrudnienie w różnorodnych instytucjach administracyjnych i gospodarczych, takich jak urzędy wojewódzkie, powiatowe i gminne, podmioty gospodarcze, urzędy skarbowe, firmy ubezpieczeniowe oraz banki.
Miejsca pracy technika administracji:
- urzędy administracji państwowej i samorządowej,
- kancelarie,
- sekretariaty podmiotów gospodarczych,
- organizacje społeczne,
- stowarzyszenia i fundacje,
- agencje celne.