KWALIFIKACJA WYODRĘBNIONA W ZAWODZIE

Obsługa klienta w jednostkach administracji
Absolwent powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

  1. wykonywania prac biurowych w jednostce administracji,
  2. udzielania informacji pracownikom oraz klientom,
  3. kompletowania i porządkowania aktów prawnych w jednostce administracji,
  4. sporządzania protokołów, analiz i sprawozdań,
  5. udostępniania dokumentów klientom wewnętrznym i zewnętrznym,
  6. prowadzenia dokumentacji kadrowej pracowników,
  7. sporządzania dokumentów finansowych zgodnie z procedurami,
  8. sporządzania dokumentów dotyczących spraw administracyjnych w jednostce administracji,
  9. przygotowania i prowadzenia postępowania administracyjnego.

PODSTAWA PROGRAMOWA

Podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik administracji: ore.edu.pl

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Technik administracji jest kluczową osobą w firmach i instytucjach, zajmującą się interpretacją oraz stosowaniem przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa. Do jego obowiązków należy także przygotowywanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji oraz innych dokumentów i aktów. Posługuje się wskaźnikami ekonomicznymi oraz metodami analizy ekonomicznej, finansowo-księgowej, a także dokumentacją księgową. Redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe, sporządza protokoły, umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia oraz zarządza prawidłowym przyjmowaniem, segregowaniem i klasyfikowaniem informacji.

Absolwenci tego kierunku znajdą zatrudnienie w różnorodnych instytucjach administracyjnych i gospodarczych, takich jak urzędy wojewódzkie, powiatowe i gminne, podmioty gospodarcze, urzędy skarbowe, firmy ubezpieczeniowe oraz banki.

Miejsca pracy technika administracji:

  • urzędy administracji państwowej i samorządowej,
  • kancelarie,
  • sekretariaty podmiotów gospodarczych,
  • organizacje społeczne,
  • stowarzyszenia i fundacje,
  • agencje celne.